Boylan Creme

Jag är av erfarenhet skeptisk till de flesta kulinariska upplevelser från USA. Mycket socker. Mycket fett. Ingen smak. Amerikanskt godis tex, det är knappt ätbart. Och jag har mycket lite gott att säga om dryckesklassikern Dr Pepper t ex.

Men idag provade jag en läsk som jag hittade på den amerikanska hyllan på City Gross i Lund. Boylan Creme soda från Boylan Bottling Company USA. En läsk med svag smak av gräddkola. Väldigt mild. Väldigt god. Inte alls så sliskig som man kan tro att en sån här läsk ska vara. Jag avnjöt den med isbitar i glas. Den verkar absolut trivas bäst som välkyld. Men det är ingen bäla-i-sig-2-liter-läsk likt coca cola. Men en liten 33cl flaska så här på kvällen är ljuvligt. Jag rekommenderar alla att prova.

Om Daniel

En liten bildförteckning över projekt jag gett mig på över åren. Ja, du får gärna kontakta mig för att diskutera jobb på norrtou@gmail.com.
Detta inlägg publicerades i Amerikansk mat, Drycker, Recensioner. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar