Grönsakspåsar och framtida förändringar

Sitter här med händer som värker och doftar starkt av selleri. Jo, ibland övergår min huslighet min ork. Köpte mig ett par kg grönsaker som jag skar upp i fina bitar. Rotselleri, morot, palsternacka, zuccini, lök och champinjoner. Sedan paketerade jag det i påsar i frysen. Lagom påsar till bolognese för två eller andra rätter så som minestrone eller lasagne där denna grönsaksbas kan tänka sig passa. Sanslöst bra till just bolognese skall sägas. Men sanslöst jobbigt att tillverka också. Att skala och finhacka grönsakerna till 7 påsar tog mer än en timme av oavbrutet hackande. Värt besväret? Därom tvistar de lärde. Känns bra nu när det är gjort iaf.

Jag ville med den här bloggposten säga tre saker. Dels detta tips. Dels att bloggen lever, men också dels att den förhoppningsvis skall bli mer aktiv igen (mycket har ju hänt, men tyvärr inte dokumenterats här).

Möjligen ska den anpassas lite mer efter Lundagillets transformering till ett sällskap som inte bara gillar mat, men även geologiska utflykter. Vi är ju trots allt en bunke lundastudenter med rötterna i naturvetenskaper, varav merparten sysslar med geologi. Jag tror det kan bli bra att omforma sidan till att även inkludera våra utflykter. Men vi får se.

Det här inlägget postades i Grönsaker, Ingredienser, Italiensk mat, Kryddor & smaksättning, Pastarätter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

