Boylan Birch Beer

Det var länge sen det hände något i den här bloggen. Jag får be om ursäkt för detta. Här kommer en kort recension av en mycket annorlunda dryck. Boylan Birch Beer.

Jag har testat en del av Boylans andra produkter, t ex deras cola och dessa är i regel väldigt goda med en väldigt naturlig och mild smak. Boylan Birch Beer, alltså björköl (dock utan alkohol) är något helt annat. Direkt när den öppnas så slår en frän och stark doft emot en likt en bredsida och inte är det en björkskog man tänker på. Först kan jag inte identifiera doften och var jag känner igen den ifrån, men sen slår det mig att det ju är liniment. Klockrent liniment och inte diskret heller. En stark parfyrmerad dryck som jag i princip hade hällt ut i vasken om det inte vore för att den kostar 17 kronor för 33 cl. Färgen är vackert mörk och drycken ser ju iaf rätt så aptitlig ut.

Men gott var det inte även om merparten av smaken av liniment troligen kommer från doften och inte från något smaklökarna i sig kan uppfatta. Min ömma sambo, som inte har luktsinne (nej hon har inte det) förstod ingenting. För henne var detta en god söt liten dryck.

Jag antar att det här är ett klockrent exempel på en smak man antingen älskar eller avskyr (och att man har ett luktsinne). Jag tror dock att man måste lära sig uppskatta något som smakar/doftar liniment. Betyget blir 1 av 5. Den undviker en nolla i betyg bara på basis av att den trots allt smakar så absurt att man nästan börjar skratta.

Det här inlägget postades i Amerikansk mat, Drycker, Recensioner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Boylan Birch Beer

  1. Ping: Boylan Root Beer « Lundagillet

Kommentera

