Smakuppfattning

Den här artikeln i Sydsvenskan är intressant. Handlar om hur förmågan att uppskatta bittra smaker, som tex riktigt mörk choklad, inte alls är ett tecken på välutvecklat smaksinne, utan snarare motsatsen – ett försämrat. Vilket nog många gourmander och gourméer borde få höra lite oftare när de dissar mjuka snälla smaker.

Det här inlägget postades i Åsikter om mat, Kryddor & smaksättning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Smakuppfattning

  1. Hej!
    God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!

    Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? 😉
    Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !
    Ha det bäst!
    Kram Daniella.

    • Daniel skriver:

      Jag tackar å mina och Alexanders vägnar. Jag kommer definitivt titta in på din blogg, om inget annat för att du var så trevlig!

Kommentera

