Ingen sensation från Marabou

För någon månad sen damp det ned ett erbjudande om att få prova gratis en ny chokladkaka från Marabou. En choklad som heter ”Sensation Caramelized Almonds and sea salt”.

Jag slog till och strax innan jul damp det ned ett par exemplar i vårt hushåll. Ska redan här kanske nämna att jag inte är ett stort fan av Marabous chokladsortiment överlag. Jag tillhör alltså inte de som sett storheten i Marabou.

Vissa sorter som tex Schweizernöt och Frukt och Mandel och för all del deras Dajmchoklad är riktigt bra, men jag ogillar innerligt deras rena mjölkchoklad som jag mest tycker smakar sötat fett. Nej, jag är ingen sån som måste ha mörk choklad, det handlar inte om det, utan det handlar om att jag vill känna smaken av kakaobönan åtminstone.

Tydligen ska iaf den här nya chokladen släppas någon gång i februari. Jag kommer personligen dock inte lägga några pengar på den. Det är förvisso inget fel på den, men den är tämligen ointressant bara.

”Sensation” är inte det jag tänker på när jag ger ”Sensation Caramelized Almonds and sea salt” två  kakaobönor av fem möjliga. Men vissa tycker annorlunda om man tittar runt på nätet. Tur är väl det, så att jag får ha min Fazer mjölkchoklad ifred och Marabou kan tjäna lite pengar.

Sensation Caramelized Almonds and sea salt

Det här inlägget postades i Godis & sötsaker, Recensioner och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ingen sensation från Marabou

  1. Mikah skriver:

    Sea salt? Havssalt?

    • Daniel skriver:

      Jodu. Havsalt. Nyansskillnader i smak mellan det och salt man bryter i gruva. Men självklart inte så att det har någon inverkan utspätt i mat. Det upplevs av många som lite mildare i smaken – troligen för att det är mer orent än haliten från saltdomerna.

  2. Ping: Saltologi (och så lite om vin) « Lundagillet

  3. Matmonstret skriver:

    Det enda choklad man behöver på en öde ö är De mörka Lindt kulorna! Eller Anton Bergs Marsipanbröd.

Kommentera

