Quiche lorraine

Det är naturligtvis inte helt lyckligt att den allra första riktiga bloggposten här ska handla om en maträtt som jag, Daniel själv inte lagat. Men nu fick det bli så helt enkelt för att jag inte lagade maten just den dagen jag valde att starta bloggen vilket såklart inte är det klokaste man kan tänka sig. Hursomhelst: sambon gjorde en delikat Quiche lorraine. Ost och skinkpaj på svenska. Och ja, utan lök, för lök i quiche lorraine blir direkt för dominant och faller inte mig i smaken alls faktiskt.  Glöm inte att tillsätta lite alkohol i degen (det ska man ha i matpajdeg!) och använd en god vällagrad ost. Recept kan ni googla på. Detta är inte mitt recept så jag tar bara upp sådant jag finner viktigt. I regel kommer det se ut så här på bloggen när jag skriver. Är det mina egna rätter så kommer recept, är det inte det så kommer det inte.

quiche lorraine

Det här inlägget postades i Åsikter om mat, Fransk mat, Recept. Bokmärk permalänken.

Kommentera

